Четвер, 28.03.2024, 15:20

Ви увійшли як Гость | Група "Гості"Вітаю Вас Гость | RSS
Пустомити - info
Інформаційний ресурс міста

Головна | | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Меню сайту
Міні-чат
Фото
Навігатор по місту














Реклама

Наше опитування
Оцінка меру міста
Всього відповідей: 31
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Квітень » 2 » Подвійна арифметика
20:17
Подвійна арифметика

фото: creditkharkov.com
Чому споживачів змушують платити за газ і світло більше, ніж вони використали насправді

 Коли в березні в поштових скриньках з’явилися квитанції для розрахунку за комунальні послуги, телефон у редакції «почервонів». Читачі «Газети» телефонували та розповідали, що для розрахунку за газ і світло вони подають одні показники, а у квитанціях фігурують абсолютно інші, на 200-300 кубів чи кВт більше. 

«23 лютого я подала для розрахунку за газ показник — 220 кубів, — каже мешканка Пустомитівського району пані Марія. — Розраховувала, що до кінця місяця за ті шість днів накинуть іще 50-60 м3. Але отримана квитанція мене шокувала — 459 м3. Чому? А ще є приписка з рекомендацією щомісяця оплачувати по 640 грн. Я що, всю пенсію маю віддати за газ?

Львів’янка Ірина розповіла, що їй дописували зайві метри кубічні й у січні, й у лютому. Якщо так триватиме, бідкається жінка, то 2500 кубів, які її родина використовує впродовж року, за показниками «Львівгазу» спалить за півроку. І тоді платитиме за блакитне паливо не по 72 коп., а по гривні з лишком. Іще й перерахунок зроблять за весь рік. «Що мені робити?» — запитує читачка.

«Згідно з квитанцією, за лютий я повинна заплатити за газ 800 грн., — розповіла інша споживачка Марія Михайлівна. — Хоча за показником лічильника мала заплатити значно менше. Тож я їхні показники перекреслила і написала свої, реальні. А коли прийшла платити в касу, мені сказали, що їм заборонено приймати виправлені квитанції».

Львів’янин Степан Романович розповів, що схожа ситуація з «накиданням» кубів була й торік. Він не звертав уваги і платив за газ стільки, скільки його спалив. «У підсумку вони суму, що її взяли зі стелі, вивели мені в борг, — каже чоловік. — Виявляється, моя родина, яка відмовляє собі в усьому іншому, проте комунальні послуги сплачує справно, тепер іще й боржник. Телефонував у «Львівгаз», сварився, але того боргу так і не скасували. Його переписували з місяця в місяць».

Зізнаюся, досі я не звертала особливої уваги на показники у квитанціях. Та після дзвінків до редакції вирішила переглянути їх. З’ясувала, що мені слід заплатити значно більше не лише за газ (показники лічильників ми чітко фіксуємо), а й за електроенергію. Скажімо, за світло  дописали кВт 130. І виходить, що в лютому ми спожили 425 кВт, а в березні, згідно з показниками лічильника, всього 90 кВт, хоча і в лютому, і в березні працювали ті самі електроприлади.

Що робити в таких випадках? Усі запитання читачів «Газета» переадресувала у прес-служби «Львівгазу» й «Львівобленерго» і невдовзі отримала відповідь. Ось як прокоментувала ситуацію прес-служба «Львівгазу»: «Контролери ПАТ «Львівгаз» починають знімати покази лічильника природного газу щомісяця після 20-го числа, а нарахування за обсяги спожитого газу здійснюється за повний календарний місяць. Отже, за ті десять, п’ять чи три дні, що залишилися до кінця місяця після зняття контролером показників, проводиться нарахування, згідно з розробленою НАК «Нафтогаз України» методикою, тобто до спожитої кількості газу станом на число, коли було знято показники газового лічильника, додається прогнозоване споживання газу до кінця місяця. Тобто для кожного споживача вираховується індивідуальна середньодобова норма споживання газу. У лютому були дуже сильні морози, тому обсяг споживання газу значно збільшився, відповідно й середньодобова норма також є велика. Якщо абонент за цей період фактично спожив менше газу, ніж йому нараховано, наступного місяця проводять корекцію відповідно до фактичних показників лічильника. У підсумку кожен споживач, який має газовий лічильник, заплатить тільки за фактично використані кубометри газу.

Для уникнення непорозумінь при нарахуванні за газ надалі рекомендуємо повідомляти фактичні дані про спожитий природний газ наприкінці кожного місяця (30-31 числа) в районну службу газопостачання.

Окрім того, кожен споживач, який уже отримав абонентську книжку, може використовувати її для оплати за природний газ».

Підозрюємо, що багатьох читачів не повністю задовольнить така відповідь, бо арифметика працівників «Львівгазу», cкажімо, для пані Марії, видасться дивною. Якщо вона 23 лютого подала для розрахунку показник 

220 кубів, то як за шість днів, що залишилися до кінця місяця, могло «набігти» ще 239, адже в її рахунку вказали 459 куб. м?

Контролери, з якими поспілкувалися читачі та кореспондент «Газети», пояснили ситуацію, але неофіційно, не називаючи прізвищ і посад. Вони погодилися з тим, що куби таки «накидають». Але вихід є. Кожен споживач повинен вести свої розрахунки споживання газу. І на квитанціях не треба нічого викреслювати, перекреслювати, дописувати. Там є графа «фактично оплачено». У ній треба вписувати суму, на яку використали газ. На категорію, до якої ви належите, додатково нараховані куби не впливають, до уваги беруть тільки ті, які ви подаєте контролерові. Тобто, якщо ви за рік фактично не використали більш ніж 2500 кубів газу, то вас не переведуть в іншу категорію. Навіть якщо за дописаними показниками «Львівгазу» ви цю норму перевищили. Можна також проводити розрахунки через газову книжку, в яку вносите дійсні показники. Або ж телефонуйте в останній день місяця у службу газопостачання району і повідомляйте показники лічильника.

Отримала «Газета» відповідь і від ПАТ «Львів обленерго»: «До лютого 2011 року ПАТ «Львів обленерго» проводило нарахування за спожиту електричну енергію за фактично знятими показниками приладу обліку в попередньому та розрахунковому місяці. Цей період не завжди відповідав календарному місяцю. У зв’язку із запровадженням Національною комісією регулювання електроенергетики України диференційованих, залежно від обсягів споживання, тарифів на електроенергію для населення, нарахування проводять із першого по останній день місяця. Тому з лютого 

2011 року всім споживачам виставляють рахунки за спожиту електроенергію з першого по останній день місяця включно. Тим споживачам, в кого показник в останній день місяця не знятий, проводять донарахування до 31 числа за середньодобовим обсягом споживання, який визначено на підставі фактично знятих контрольних показань приладу обліку в попередньому та розрахунковому місяцях. 

Відтак якщо виявлено невідповідність між фактичними показами приладу обліку і в рахунку, звертайтеся в район електромереж за місцем проживання для коригування рахунку. Консультації та роз’яснення споживачі можуть отримати і в Інформаційно-консультаційному центрі ПАТ «Львівобл енерго» за адресою: 79059, м. Львів, вул. Шевченка, 1 або зателефонувавши за номером: (032) 239-24-55, 239-20-05 й отримати потрібну інформацію з питань електропостачання».  

Переглядів: 996 | Додав: pustomytivchanyn | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Відео
Погода
Пошук
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцінка меру міста
Всього відповідей: 31

Органи  влади




Pustomyty - info © 2024

Украина-Сегодня: Каталог сайтов каталог сайтівКаталог
сайтів УкраїниMyCounter - счётчик и статистикаУкраїнський рейтинг TOP.TOPUA.NETЛьвівський каталог сайтівКаталог сайтовИнтернет магазин Best ConnectionShiftCMS.net - Каталог сайтів ЛьвоваRambler's Top100Яндекс.МетрикаИнформер для сайтовКаталог україномовних сайтівУкраїнський рейтинг TOP.TOPUA.NETТоп Україна, Рейтинг та каталог українських веб-сайтів